טיפול בתא לחץ אישי! הטיפול שיוריד לך את הלחץ מהחיים בלחץ רגיל, חמצן מועבר דרך מערכת הדם על ידי תאי הדם האדומים. הגוף מוגבל להצלחתה ולבריאותה של מערכת הדם. באזורים שבהם מחזור הדם לקוי, החמצן חסר. זה יכול להוביל למחלות, ריפוי איטי יותר, ומוות רקמות. כאשר הגוף ממוקם בסביבה של לחץ היפרברי, על פי חוקי פיזיקה פשוטים, חמצן מסוגל להתמוסס לפלזמה ואינו תלוי עוד במערכת הדם להובלה. המדע הקשור לטיפול היפרברי: טיפול היפרברי, הוא שימוש רפואי ביצירת סביבה בלחץ ברמה הגבוהה מ -1 (ATA). לחץ מוגבר מאפשר לחמצן להמיס ולרוות את פלזמת הדם (ללא תלות בהמוגלובין/תאי דם אדומים), מה שמניב מגוון רחב של השפעות פיזיולוגיות, ביוכימיות ותאיות חיוביות. טיפול לא פולשני זה הוא דרך מהימנה להגדיל את רמות החמצן לכל איברי הגוף. הטיפול הנורמטיבי אורך 60-120 דקות, במהלכן המטופל נרגע ונושם כרגיל. HBT הוכח במחקרים קליניים רבים כמשפר את היכולת המולדת של הגוף לתקן ולחדש את עצמו. הוא משמש כטיפול משלים ושיפור תהליכי ריפוי במצבים כרוניים ואקוטיים כאחד.


  • קטגוריה: טיפולי בריאות
  • משך: 01:15 שעות
  • כתובת: צרופה, ישראל (מפה)

מחיר:450

 

תיאור

מבט מעמיק יותר על טיפול היפרברי:

טיפול בחמצן היפרברי הוא שיטה בטוחה ולא פולשנית המעלה את רמות החמצן בכל הגוף. כשהמטופל נמצא בתא היפרברי, ונושם חמצן בלחץ. יש מגוון רחב של תאים היפרבריים, שיכולים לספק רמות לחץ שונות ורמות חמצן שונות. תאים רכים מגיעים ל -1.3. Atmospheres Absolute (ATA), או קרוב לשווה ערך של 11 רגל מתחת למים. 

מכשירים אלה יכולים לפעול עם אוויר הסביבה, המכיל 19-21% חמצן או שהם יכולים לפעול עם ריכוזי חמצן גבוה כדי להעלות את רמת החמצן. 

תאי לחץ גבוה יכולים להגיע ללחצים גבוהים בהרבה, אך בדרך כלל מטפלים בעד 3 ATA ויכולים לנצל אוויר סביבתי עד 100% רמות חמצן. טיפול בחמצן היפרברי פועל על פי 2 חוקי פיזיקה עיקריים: חוק הנרי וחוק בויל.


חוק הנרי קובע כי בטמפרטורה קבועה, כמות הגז הנתון המתמוסס בסוג נתון ונפח של נוזלים הוא ביחס שווה ללחץ החלקי של אותו גז בשיווי משקל עם אותו נוזל. בעיקרו של דבר, נדרש לחץ כדי שהגז (חמצן) יתמוסס ביעילות לנוזל (פלזמה בדם). 

כאשר נמצאים בתוך סביבה היפרברית, רמות גבוהות יותר של חמצן מסוגלות להגיע עמוק לרקמות הגוף.


חוק בויל קובע שכאשר הטמפרטורה קבועה, נפח הגז ביחס הפוך ללחץ וצפיפות הגז פרופורציונאלית ישירות ללחץ. ככל שהלחץ עולה, גודל מולקולות החמצן פוחת ויוצר סביבת חמצן צפופה יותר. מולקולות חמצן בקרום הריאה הופכות מרוכזות יותר ומאפשרות להעביר יותר מולקולות חמצן לדם על ידי דיפוזיה, המרווה את פלזמת הדם.


כולנו יודעים שחמצן הוא הבסיס לחיים; 

כל תא בגוף שלנו דורש חמצן על מנת לשמור על כל תהליך גופני המתפקד כראוי. חמצן מועבר בכל הגוף דרך מערכת הדם, במיוחד על כדוריות הדם האדומות. מחסור ממושך בחמצן גורם למוות. אנשים רבים אינם מבינים שחמצן יכול להתרוקן או להחסם באזורים קטנים בגוף. 

אם מתרחשת טראומה לרקמות, בין אם מדובר בפציעה, זיהום או מתח, התהליך הדלקתי יפעל להגיב לאזור הפצוע על ידי גלישתו בנוזל וקריאה למערכת החיסון לפעול לשיקום הפצע. 

בעוד שהתהליך הדלקתי הוא פעולה הכרחית בתהליך ההחלמה, הוא עלול לגרום גם לפגיעה רבה יותר ברקמות שמסביב. הנפיחות הנגרמת מהצטברות נוזלים מפעילה לחץ על כלי הדם העוברים באזור הפצוע. 

לחץ זה יכול להוביל להיצרות או לחסימה מלאה של זרימת הדם. אם זרימת דם לא מספקת ניתן להגיע לפגיעה ולא יהיה מספיק אספקת חמצן כדי לעזור לתאים לבנות מחדש ולשחזר את הרקמה הפגועה.


ידוע כי הדלקת היא הגורם העיקרי לתסמינים עבור רוב המחלות, וללא מספיק חמצן, לא ניתן לשלוט בדלקת בקלות. חמצן הוא אחד מהנוגדי דלקת הטבעיים העיקריים שגופנו משתמש בהם לריפוי פציעות. 

ד"ר דן רוסיניול, MD, מצא כי אספקת חמצן לשעה אחת באמצעות תא היפרברי היא בעלת כוח אנטי דלקתי זהה לזה של 12,000 מ"ג מוטרין. 

מכיוון שהלחץ הגבוה יותר של חדר היפרברי ממיס חמצן לפלזמה, מערכת הדם מסוגלת לספק חמצן פי כמה יותר לרקמה לחוצה או פגועה, מהמוח עד האצבעות. הודות למאפיינים האנטי דלקתיים של חמצן ולחץ מוגבר, ישנם כמעט 200 מצבים בהם השתמשו במכשיריםמ היפרברים עם הצלחת החלמה ספורטיבית וכלה בפגיעה מוחית טראומטית קשה.


הוכח כי טיפול בחמצן היפרברי:

  • משפיע באופן חיובי על 8,101 גנים (במיוחד גנים המעורבים בהפחתת דלקות ובממריץ תיקון/צמיחה של רקמות)
  • הפחתת דלקת עקב פציעה, מחלה או זיהום
  • הפחתת כאב
  • מצמצם את זמני ההחלמה מפציעות ומהליכים כירורגיים
  • יוצר כלי דם חדשים (אנגיוגנזה).
  • הורג חיידקים, וירוסים, תאים סרטניים אנאירוביים (שונאי חמצן)
  • מעורר את צמיחת תאי הגזע
  • סמנים גנטיים נכונים (אפיגנטיקה)
  • מטהר רעלים באיברים ורקמות.
  • תומך במערכת החיסון
  • מעלה את רמות החמצן בגוף. . .
  • מספק את הדלק הדרוש למוח כדי לתפקד כראוי.
  • עוזר לבעיות קשב וריכוז.
  • מחלות מעי דלקתיות,  קרוהן, קוליטיס.

  • עוזר לגוף להילחם בזיהום על ידי הגברת חיזוק מערכת החיסון.
  • מסייע לאוטיזם והפרעות על הספקטרום.
  • מסייע לריפוי לאחר ניתוח והתאוששות מפציעות וחלישות הגוף. 
  • מסייע בטיפול במחלות כרוניות וממקסם את היתרונות של שיטות אחרות.
  • מקדם ריפוי פצעים מואץ ומשופר.
  • מפחית דלקת וזיהום לאחר הניתוח ומעודד תהליכי ריפוי תקינים.
  • פיברומיאלגיה.
  • חרדה ופוסט טראומה.
  • נוירופטיות ופגיעות עצב פריפריות
  • הוא טיפול נלווה ברפואת ספורט בכדי להאיץ החלמה לספורטאים וכן הגברת חסינות לב ריאה.
  • ועוד...

מרפא:

יתרונות טיפול היפרברי: הוכח כי טיפול היפרברי מתון מצמצם מאוד את זמן ההחלמה ומשפר מצבים רפואיים רבים. 


ADD והפרעות קשר וריכוז:


הרבה מטופלים המתמודדים עם ADD והפרעות קשב וריכוז ראו תוצאות מצוינות משימוש בטיפול היפרברי קל. 

לאחר מספר טיפולים, ילדים ומבוגרים כאחד מרגישים שהם מסוגלים יותר להתמקד, לתקשר בצורה ברורה ומרגישים יותר שלווה בסך הכל. 

סטודנטים מגיעים לטיפולים לפני בחינה גדולה, לפעמים אפילו לומדים בתוך התא.

אם אתה הורה לילד בעל צרכים מיוחדים ושוקל טיפול בחמצן היפרברי, תוכל להיות רגוע לדעת כי התא ההיפרבארי אצלי גדול ומרווח מספיק בכדי לאפשר לך להצטרף לילדך במהלך טיפול היפרברי. 

אתה יכול לקרוא לילד שלך סיפור, לשחק משחק או לצפות בסרטון בטאבלט.


אלרגיה:


טיפול היפרברי משמש כטיפול יעיל באלרגיות ובאנשים הסובלים מאסתמה. 

רמות החמצן הגבוהות המסופקות בכל טיפול מפחיתות את התהליך הדלקתי האלרגני ואסטמה, ומאפשרות לגוף לרפא את עצמו. 

בנוסף, הסובלים מאלרגיות עונתיות יכולים ליהנות מחיים על ידי שליטה על דלקת מעברי האף ודרכי הנשימה באמצעות טיפול היפרברי.


דלקות:

דלקת יכולה להיות חריפה או כרונית. 

דלקת חריפה נמשכת בדרך כלל לא יותר מכמה ימים, בעוד שדלקת כרונית יכולה להימשך חודשים ואף שנים, הרבה לאחר שהטריגר הראשוני חלף. 

בעוד שדלקת ממלאת תפקיד חשוב בהגנה על הגוף לאחר פציעה, כאשר היא אינה מטופלת, היא עלולה להוביל למצבים כגון סרטן, מחלות לב, סוכרת ואלצהיימר, כמו גם מחלות אוטואימוניות.

טיפול היפרברי עוזר לגוף לעלות את רמת החמצן ובכך עוזר להעביר דלקות.


אלציימר:


דמנציה היא מונח כללי למטופלים החווים פגיעה ב -2 תפקודי מוח לפחות, כגון זיכרון, שיפוט, תקשורת, חשיבה דדוקטיבית, יכולות חזותיות ומרחביות ועוד. מחלת האלצהיימר היא מחלה נפרדת משלה, המורכבת ממגוון תסמינים מורכב יותר, אך היא מהווה 60-80% ממקרי הדמנציה על פי איגוד אלצהיימר.


מחלת האלצהיימר היא מחלה מתקדמת שבה תאי המוח והחיבורים ניזוקים או נהרגים כליל על ידי נוכחות של רובדים (עמילואידים) וסבכים המצטברים בין התאים. 

כמה מחקרים מראים כי מבנים אלה מופעלים על ידי שילוב של גנטיקה וחשיפות סביבתיות, כאשר אלומיניום נחשב לבעיה הנפוצה. 

מחקרים אחרים גם מצביעים על כך שפגיעות מוח עשויות להוות גורם לאבחון של אלצהיימר בשלב מאוחר יותר בחיים. למרות שהאופן המדויק של ההסתבכויות הללו ואיך הם משפיעים על תאי המוח עדיין לא ידוע, הוכח כי מבנים אלה גדלים מהר יותר ובדפוס צפוי בחולי אלצהיימר. 

בדרך כלל, האזור הראשון במוח המושפע הוא מרכז הזיכרון; משם הוא מתפשט לשאר המוח. חולי אלצהיימר עלולים לחוות אובדן זיכרון, חוסר יכולת ללמוד מיומנויות חדשות, בלבול, פרנויה, כעס ודיכאון. תסמינים מאוחרים יותר עשויים לכלול אובדן של מוטוריקה עדינה, דיבור, הליכה, קוגנטיביות ובסופו של דבר מוות. 

בעוד שמחלת האלצהיימר שכיחה ביותר בקרב חולים מעל גיל 65, קיימת קבוצת משנה של המחלה הפוגעת בחולים צעירים יותר. קוראים לזה מחלת אלצהיימר צעירה.


אין תרופה ידועה למחלת אלצהיימר אך ישנם טיפולים ותרופות שמטרתם להאט את ההתקדמות ולמנוע אותה באופן מוחלט. 

טיפול בחמצן היפרברי צובר תאוצה כטיפול פוטנציאלי בהתקדמות המחלה. ד"ר פול הארץ 'טיפל בחולים עם מחלת אלצהיימר באמצעות מינון נמוך של HBOT ב -1.15 ATA. מחקר מקרה אחד דיווח, "קורס של 8 שבועות של HBOT הפך את הירידה הסימפטומטית של המטופל." על פי המחקר, חלק ממנגנוני הפעולה של היפרברים נגד מחלת האלצהיימר הם עלייה של חמצן למוח המפחית דלקת הנגרמת על ידי פלאקים וסבכים של עמילואיד, ויוצרים כלי דם חדשים ברחבי המוח (אנגיוגנזה) ויכולת הטיפול לעזור לעד 8,101 גנים. 

כמו כן, הוכח כי היפרברים תומכים במוח בייצור קשרים חדשים של נוירונים באזורים פגומים. כמה רופאים ומדענים מאמינים כי אותם מנגנוני פעולה עשויים לסייע במניעת אבחון אלצהיימר כאשר משתמשים בהם באופן קבוע באדם בריא.


אנטי-אג'ינג:


ככל שתוחלת החיים הממוצעת עולה, אנשים מתעניינים יותר ויותר למצוא דרכים להאט את תהליך ההזדקנות. 

כיום, "מדענים יודעים שגורמים רבים - כולל חוסר פעילות גופנית, שינה מרובה, דיכאון ומוטציות גנטיות מסוימות - קשורים באורך טלומרים (מבנה מורכב בקצה הכרומוזום)  מופחת, ובהרחבה, עלולים לגרום להזדקנות ביולוגית מוקדמת ... 

מחקרים הראו שטיפול היפרברי יכול לסייע בהגברת האנרגיה של האדם, בשיפור איכות השינה שלו, בהגברת קצב ייצור הסרוטונין ובאופן פוטנציאלי להאריך את הטלומרים. 

לכל אלה יש את היכולת לשפר את בריאותו הכללית של האדם ורווחתו.


ארטריטיס- דלקת שגרונית:


הוכח כי טיפול היפרברי מפחית את הכאב והדלקת הקשורים לדלקת פרקים והפרעות כאב כרוניות אחרות. 

יש רופאים העשויים לרשום טיפול היפרברי כתוספת או כחלופה לטיפולים תרופתיים ולטיפולים נפוצים אחרים בדלקת מפרקים. 

בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית בטיפול ב-תא לחץ, פעילות ה- SOD עלתה, ואילו ערכי ליפופרוקסייד ירדו. יתר על כן, מדד ESR ומדד לנסברי הראו התאוששות יוצאת דופן. תוצאות אלו מצביעות על כך שטיפול היפרברי עשוי להיות טיפול יעיל לחולים עם דלקת מפרקים שגרונית.


אוטיזם:

מחקרים ועדויות אנקדוטיות תומכות במידה רבה בשימוש בטיפול בחמצן היפרברי לילדים הנופלים על כל אזור בקשת האוטיזם. הורים מדווחים פעמים רבות על שיפור בשינה, בדיבור, בעיכול, במיקוד, גמילה, קוגנטיבציה, רפלקסים, כישורים חברתיים, כאבים כלליים, עיבוד חושי ועוד.

ישנם מספר מנגנוני פעולה לטיפול היפרברי עם אוטיזם. התגובה האנטי דלקתית שיוזמת עלייה בחמצן מערכתי לגוף יכולה להשפיע לטובה על ילדים הסובלים ממצבים דלקתיים במוחם ובדרכי העיכול. אם קיימת דלקת נוירולוגית המשפיעה על מרכז הדיבור של המוח, הפחתת דלקת זו עלולה לגרום לדיבור ותקשורת מוגברת. אותו הדבר ניתן לומר על דלקת המשפיעה על אזורים אחרים במוח.


סרטן:

טיפול בחמצן היפרברי צבר תאוצה כשיטה משלימה בטיפול סימפטומים של סרטן. 

תאים סרטניים הם אנאירוביים, כלומר הם פורחים בסביבות דלות חמצן. מחקרים מראים שהצפת תאים סרטניים בחמצן יכולה להקל עליהם מתופעות לוואי של טיפולי כימותרפיה או הקרנות. 

מומחים גם סבורים כי הלחץ של טיפול היפרברי יכול לסייע לטיפולי כימותרפיה מהר יותר בגוף, ולהשאיר פחות זמן הרעלת רקמות בריאות. מחקרים רבים שפורסמו מראים את יכולתו של טיפול היפרברי לרפא נזקים לאחר הקרנות גם בתוך הרקמות והאיברים השרופים. באופן אנקדוטלי, מטופלים רבים מדווחים כי זמנם בתא לחץ עוזר להקל על כאבים, להגביר את התיאבון ולהעלות את רמות האנרגיה.


שיתוק מוחין:

מחקרים אחרונים הראו כי טיפול היפרברי יכול, במקרים מסוימים, להקל על הסימפטומים של CP. אנוקסיה (מחסור בחמצן) למוח היא השורש לתסמינים והבעיות הללו. הוכח כי טיפול היפרברי מגביר את רמות החמצן ברקמות הגוף, כולל המוח. אפילו לחצים קלים יכולים ליצור סביבה המאפשרת לחמצן לעבור ביתר קלות דרך מחסום הדם-מוח, מסייעת בהפחתת הדלקת ובשיפור האיכות הכוללת של התאים.


סכרת:

טיפול בחמצן היפרברי משמש לטיפול בסוכרת ממגוון סיבות. מחקרים הראו שטיפולים נרחבים יכולים לייצר כלי דם חדשים, תהליך הנקרא אנגיוגנזה. על ידי יצירת מסלולים חדשים לזרימת הדם החולה יכול לחוות זרימת דם טובה יותר, במיוחד לגפיים שנפגעו מפגיעה ברקמות הנגרמות על ידי סוכרת. 

מטופלים רבים דיווחו על הפחתה או הפסקה מוחלטת של הנוירופתיה. עליית חמצן במחזור הדם עשויה גם למנוע את הצורך בהסרת גפיים בחולים עם כיבים סוכרתיים חמורים. 

טיפול היפרברי נחקר רבות על פוטנציאל הריפוי שלה של פצעים איטיים או שאינם מרפאים, במיוחד בסוכרת.


פצעי סכרת:

אדם הנוגע ברגלו, עם אזור אדום המסמן אזור של כאב.

כיבים בכף הרגל מהווים מקור משמעותי לתחלואה, תמותה והפחתה באיכות החיים של חולי סוכרת. התפתחות כיב נובעת לרוב משילוב של נוירופתיה סוכרתית ומחלות כלי דם היקפיים, מה שמפחית את אספקת החמצן לגפיים הפגועות. 

היפוקסיה עלולה לגרום לנגעים טריוויאליים להתקדם במהירות לזיהום, נמק וכריתת גפיים. טיפול בחמצן היפרברי מגביר את כמות החמצן המומסת בפלזמה, ומאפשר לרקמות להשיג רמות חמצון שאחרת היו בלתי אפשריות.


פיברומיאלגיה:

טיפול היפרברי הוא טיפול חדש יחסית לפיברומיאלגיה. עם זאת, נראה שמחקרים ראשוניים ממחישים כי טיפול היפרברי משפיע לטובה על תסמיני הפיברומיאלגיה, כולל כאבי שרירים ונקודות רגישות. 

סימפטומים של פיברומיאלגיה הם כאבים כרוניים, נפוצים ורגישות למגע. בדרך כלל קיימת גם עייפות בינונית עד קשה. אלה שנפגעים עלולים לחוות רגישות מוגברת של העור, עקצוצים בעור (לרוב דמויי מחט), כאבים בשרירים, התכווצויות שרירים ממושכות, חולשה בגפיים וכאבי עצבים. הפרעות שינה כרוניות מאפיינות גם את הפיברומיאלגיה.


מחלות לב:

טיפול היפרברי מחדיר לגוף חמצן, ומעלה את הרמות עד 1,000% ברקמות הגוף, בהתאם להגדרות התא. 

רמות החמצן המוגברות בדם וברקמות החמצן בפלזמה גרמו לתהליכי ריפוי כגון ריבוי פיברובלסטים ואנגיוגנזה מוגברת. 

פיברובלסטים הם תאי אבות המקדמים צמיחה של רקמת חיבור, ואנגיוגנזה היא יצירת כלי דם חדשים. שיטה זו לשיפור תהליכי החמצון והריפוי תומכת בהפחתת הנזק שנגרם ממחלות לב וריפוי אפשרי של רקמות פגומות.


מיגרנות:

אין ספק שטיפול היפרברי עשוי לספק הקלה מהירה מכאבי ראש עזים, או אפילו לעצור מיגרנה. הבעיה היא להיכנס לתא מספיק מהר כדי להקדים את ההתקפה. 

ובכל זאת, עבור חולים שחווים סימני אזהרה שעות לפני כן, טיפול היפרברי עשוי להציע אלטרנטיבה סבירה ולא תרופתית. ככל שהזמן עובר והמרפאות ההיפרבריות הופכות לנגישות יותר, לאנשים רבים הסובלים ממיגרנה תהיה אפשרות חלופית המונעת את שלל תופעות הלוואי האפשריות של תרופות.


טרשת נפוצה (MS)

טרשת נפוצה היא מחלה שיש לה מקור מוצא אימונולוגי עם פירוק של מחסום הדם-מוח. השפעות הטיפול ההיפרברי על טרשת נפוצה פורסמו במגוון מחקרים. למרות שהנתונים מבלבלים וסותרים, העובדה נותרה כי המחקר הקפדני ביותר בנושא זה הראה את ההשפעה המועילה החד משמעית של טיפול היפרברי.


לפני ואחרי ניתוח:

ניתוח שחזור וכירורגיה פלסטית באדם בריא עשוי להחלים עד 75% מהר יותר באמצעות תא לחץ לפני ואחרי הניתוח. 

דווחו כאבים מופחתים, פחות צלקות ופחות זמן החלמה למטופל, כמו גם פחות זיהומים. החולים יכולים לחזור לעבודה מהר יותר, עם פחות חבורות ו/או נפיחות.


PTSD:

טיפול בחמצן היפרברי ל- PTSD זכה לתשומת לב רבה בשנים האחרונות, במיוחד עבור לוחמים רבים. מתועד היטב שהעוצמה האנטי דלקתית של חמצן מגיעה למוח במהירות בתוך תא היפרברי, אפילו בלחצים נמוכים יותר כגון 1.3 או 1.5 ATA. הפחתת דלקת, עלייה במחזור הדם וניקוי רעלים של כימיקלים רעילים מובנים במוח יכולים לסייע בשקטת הרגשות המבעירים, להצית מחדש את האזורים הרדומים במוח ולהחזיר אותו למצב מאוזן. מטופלים רבים מציינים שיפור במצב הרוח, השינה, הבהירות הנפשית והרווחה הכללית.


נזקי קרינה:

יותר מ -11 מיליון אנשים החיים בארה"ב כיום אובחנו כסובלים מסרטן, וכמחצית מהם קיבלו הקרנות (הקרנות). בעוד שטכניקות שיפור בהקרנות הגבירו את דיוק הטיפול והפחיתו את תופעות הלוואי הנגרמות כתוצאה מהקרנות, המינונים הגבוהים של קרינה המשמשים להרוג תאים סרטניים עלולים עדיין לגרום נזק ארוך טווח לתאים בריאים בקרבת מקום אצל חלק מהחולים. על ידי סיוע לאזורים מושפעים אלה להחדרת יותר חמצן, טיפול היפרברי הראה כיעיל עבור מטופלים אלה. 


ספורט:

ספורטאים מקצוענים וחובבים כאחד משתמשים בטיפול בחמצן היפרברי לשיפור ביצועים, ריפוי מהיר של פציעות, התאוששות שרירים כואבות ומניעת פציעות. הוכח כי טיפול היפרברי סומקים חומצת חלב מהשרירים, מגבירים את ייצור הקולגן ותאי הגזע, יוצרים כלי דם חדשים (אנגיוגנזה), מגבירים את רמות האנרגיה והסיבולת, מגבירים את החסינות ומפחיתים את הדלקות בפציעות וסביבם, כולל המוח. כל זה מוביל לכך שטיפול בחמצן היפרברי הוא תוספת מצוינת למשטר הבריאות של ספורטאי.


תאי גזע:

תאי גזע הם "אבני הבניין" של כל הרקמות בגוף. מחקרים אחרונים הראו כי ייצור תאי גזע גדל באמצעות טיפולים היפרבריים חוזרים ונשנים. גידול בתאי גזע יכול להתייחס ישירות לריפוי פצעים מהיר יותר, בין יתר היתרונות.


שבץ:

טיפול בחמצן היפרברי שימש במהלך שלב החירום של שבץ מוחי, כמו גם לנזק ארוך טווח לאחר שבץ. על פי מחקר, על מנת שמטופל יוכל להשתמש ב- תא לחץ במהלך אירוע שבץ, יהיה צורך להניחו בחדר תוך 3-6 שעות מהפציעה הראשונית. 

החמצן בלחץ יכול להפחית את הדלקת ממקור הדימום. זה עשוי גם למנוע מהמוח לגרימת נזק ארוך טווח בגלל היעדר חמצן ברקמות. אם מטופל אינו מסוגל לטפל בשבץ החריף שלו באמצעות טיפול היפרברי, הוא עדיין עשוי לראות יתרונות מהשיטה, אפילו עשרות שנים לאחר האירוע. חמצן מוגבר למוח עשוי להפחית את הדלקת הנוירו -שיורית ולאפשר יותר זרימת דם לרקמות הפגועות.


TBI (פגיעה מוחית טראומטית):

טיפול בחמצן היפרברי שימש הן לטיפול חירום מיד לאחר פגיעה מוחית טראומטית והן לטיפול בתסמינים ארוכי טווח של פגיעה ישנה. 

על פי מחקר, על מנת שחולה יכול להשתמש ב-תא לחץ במהלך TBI חריף, יש לטפל בו תוך 48 שעות מהפציעה. 

החמצן בלחץ יכול להפחית כל דלקת שכבר החלה במקור הפציעה. זה עשוי גם למנוע מהמוח גרימת נזק ארוך טווח בגלל היעדר חמצן ברקמות. אם מטופל אינו מסוגל לטפל ב- TBI החריף שלו באמצעות טיפול היפרברי, הוא עדיין עשוי לראות יתרונות מהשיטה, אפילו עשרות שנים לאחר האירוע. חמצן מוגבר למוח עשוי להפחית את הדלקת הנוירו -שיורית שאפשר ולאפשר יותר זרימת דם לרקמות הפגועות.


ריפוי פצעים:

ריפוי פצעים במהירות ובבטחה הוא אחד השימושים הידועים ביותר לטיפול היפרברי והוא נחקר היטב. 

חמצן הוא אחד הסוכנים הרב -תכליתיים והחזקים ביותר העומדים לרשות הרופא המודרני. על ידי כך שהשטח של הפצע מחומצן מאוד, התאים יכולים לתקן את עצמם במהירות מואצת. החמצן יכול גם לסייע במניעת זיהום הפצע. לטיפול היפרברי יש מספר פעולות ביולוגיות ספציפיות שיכולות לשפר תהליכי ריפוי פצעים.


מתח כרוני/עייפות יותרת הכליה:

מתח כרוני עלול לגרום הרס לבריאותו ולחסינותו של המטופל. עם ריבוי ההורמונים המתח בגוף, מערכות מרובות עלולות לתפקד בצורה לקויה. טיפול בחמצן היפרברי יכול ליצור מצב של רגיעה ולעזור לווסת הורמונים כדי להחזיר את הגוף למצב מאוזן.


ניקוי רעלים

טיפול בחמצן היפרברי יכול לסייע בהגברת תהליך הגמילה של הגוף. כאשר הגוף נמצא בלחץ חמצן, הוא מקבל יותר חמצן זמין ביולוגי. כל החמצן והלחץ הנכנס עוזר לדחוף רעלים מהרקמות ולכוון למסלול הגמילה הרצוי. רובם יועברו דרך הכליות ויפלטו בשתן (ולכן אנו תמיד מעודדים לשתות מספיק לאחר הפעלה), אך חלקם ימצאו את דרכם החוצה דרך העור כזיעה ודרך מערכת העיכול כצואה. 

טיפול היפרברי מתגלה כשיטה מצוינת לניקוי הפרעה רגשית כמו דיכאון, הפרעות חרדה ו- PTSD. מחקרים מראים כי על ידי הכנסת יותר חמצן למוח, אזורים שנרדמו עוברים בעצם תהליך ריפוי ותיקון.


מחלות הנגרמות מעובש:

טיפול בחמצן היפרברי יכול לסייע למחלות עובש בדרכים רבות. תא לחץ יכול לעורר דימוטאז סופר -אוקסיד, נוגד חמצון חשוב, שיכול לסייע לגוף לשטוף את המיקוטוקסינים שנותרו ברקמות מנבגי עובש. תא לחץ יכול גם לסייע בטיפול בזיהום עובש על ידי שיפור הפעולה של תאי הדם הלבנים ושיפור התוצאה של אנטיביוטיקה. 

הכוח האנטי דלקתי בלהיות בתא ההיפרברי יכול לסייע בהפחתת התסמינים הכואבים באוזניים, בריאות, בדרכי הנשימה ובשרירים.


מחלת ליים:

טיפול בחמצן היפרברי יכול להיות כלי שימושי מאוד להילחם בסימפטומים הכואבים של מחלת ליים, כמו גם לטיפול בזיהום עצמו. 

חיידקי ליים הם אנאירוביים, כלומר הם פורחים בסביבות מדוללות חמצן. לא רק שהלחץ עלול לפוצץ את מקומות המסתור שלהם בתוך ביופילם בנפרד כדי לחשוף את הזיהום לטיפול, הוא גם יכול לעזור לדחוף את שאריות האנדוטוקסינים ממחזור הדם והרקמות החוצה. הוכח כי חמצן היפרברי מסייע בהקלה על תופעות הלוואי הלא נעימות של ליים מת (Herxing) בזמן הטיפול בזיהום הודות לתכונותיו האנטי דלקתיות.


מחלות אוטואימוניות:

טיפול בחמצן היפרברי עשוי להיות טיפול מועיל מאוד במאבק בסימפטומים של מחלות אוטואימוניות על ידי המאבק העיקרי בדלקת הכרונית הנגרמת על ידי המערכת החיסונית. ניתן לטפל בתופעות הקשורות לזיהום עם תא לחץ, מכיוון שהלחץ והחמצן יכולים להגיע עמוק לרקמות ולהרוג את החיידקים הפולשים. 

טיפולים ארוכי טווח עשויים להקטין את עוצמת התופעות כמו גם להאריך את משך הזמן בין התופעות. הצפת הגוף בחמצן עשויה להפחית את הדלקת, להפחית את הכאבים ולתמוך במערכת החיסון. חלק מהחולים ראו שההפרעות האוטואימוניות שלהם נרגעות לאחר הוספת תא לחץ לחייהם. 

מטופלים רבים מדווחים גם על שיפור הבהירות הנפשית, השינה, הרווחה הכללית, העיכול ורמות הכאב.